MINDFULNESS SKIRTA GYVENIMO KOKYBEI GERINTI

Streso įveikai, valgymo sutrikimams, tėvystės bei motinystės problemoms, depresijos atkryčio prevencijai, elgesio sutrikimams, pagalba lėtiniam skausmui valdyti, tarpusavio santykių problemoms spręsti, priklausomybių gydymui

Esate pasiruošę šiai programai

ir ji gali būti naudinga

  • jei jums nepatinka, kaip jaučiatės ir esate pasiruošę dėti pastangas, kad situacija keistųsi
  • jei gebate būti smalsūs, dėti reguliarias pastangas kai rezultato reikia palaukti
  • jei į savo dienotvarkę galėsite įtraukti bent 20 min praktikavimui ir savistabai

 

 Ar verta pradėti?

Geriausias laikas pasodinti medį buvo prieš 25 metus. Antras pagal gerumą laikas yra dabar  (Nežinomas autorius)

Nerekomenduojama pradėti šiuo metu išgyenant sunkios depresijos epizodą arba ką tik patyrusiems sunkią krizę

Ko nereikėtų tikėtis

  • kad viskas pasidarys savaime arba nereikės dėti pastangų
  • kad išmoksite "išjungti" mintis arba jų "atsikratyti"
  • kad visada jausite tik teigiamas emocijas

82%

atvejų pas gydytojus lankomės dėl su įtampa susijusių negalavimų

13%

pasaulio žmonių jaučia nerimo sutrikimus

41%

žmonių patiria miego sutrikimus

39%

kamuoja perdegimo sindromas

KOKIE POKYČIAI ĮVYKS

praktikuojant dėmesingą įsisąmoninimą (angl. mindfulness)

Mažėja fizinė ir emocinė įtampa
Mažėja lėtiniai skausmai
Gerėja miegas
Didėja vidinė ramybė ir psichologinis stabilumas
Didėja galimybė suvaldyt stresines situacijas
Gerėja santykiai su svarbiais žmonėmis

KO GALIMA IŠMOKTI

praktikuojant dėmesingą įsisąmoninimą (angl. mindfulness)

DĖMESINGUMO IR KONCENTRACIJOS

Galimybė koncentruoti ir sąmoningai valdyti dėmesį

SUGEBĖJIMO BŪTI DABARTYJE

Praeities jau nėra, ateities dar nėra - mes gyvename ir kuriame ateitį dabartyje

SUGEBĖJIMO PRIPAŽINTI, PRIIMTI REALYBĘ NEPRISIRIŠANT IR NETEISIANT

Galimybė matyti kuo objektyvesnę informaciją

SUGEBĖJIMO DECENTRUOTIS

Galimybė "pamatyti" savo mintis, emocijas, kūno pojūčius tarsi iš šalies, neįsitraukiant į skausmingą kentėjimą, paliekant resursų išmintingiems sprendimams

SAVO MINČIŲ, EMOCIJŲ, KŪNO POJŪČIŲ ĮSISĄMONINIMO

Galime panaudoti savo neurofiziologinius resursus geriausiu būdu ir daryti išmintingus sprendimus, remdamiesi gerai įsisąmoninta informacija

GEBĖJIMO "PALEISTI"

Atsiranda įgūdžiai panaudojant fiziologinius fenomenus (pvz. kvėpavimą), "leisti praeiti" disfunkcinėms mintims, emocijoms, kūno pojūčiams

"Mes negalime sustabdyti bangų, bet mes galime išmokti plaukti" Jon Kabat-Zinn

APIE PILNAPROTAVIMU GRĮSTAS METODIKAS

STRESO VALDYMAS (MBSR)

Tai psichologijoje bei medicinoje taikomi patyrimu grįsti mokymai pagal pasaulinę MBSR (Mindfulness Based Stress Reduction) programą. Šios programos efektyvumas mažinant stresą patvirtintas daugybe mokslinių tyrimų.

Mindfulness kontekste - meditavimo praktikos, kurias galima pritaikyti kasdieninėse situacijose. Tai nuo kelių iki keliokikos minčių trunkančios kvėpavimo, kūno skenavimo, klausymo, vaikščiojimo ir kt. meditacinės praktikos.

Praktikų metu suformuojami įgūdžiai atpažinti stresines situacijas, tinkamai jas išgyventi, panaudojant psichologinius ir fizinius resursus tinkamiausiu būdu, t.y. didėja atsparumas stresui ir patiriamoms pasekmėms, gerėja prisitaikymas prie sudėtingų psichologinių ir socialinių situacijų, sprendžiant problemas ir tvarkantis su iššūkiais

Daugiau apie Based Stress Reduction

KOGNITYVINĖ TERAPIJA (MBCT)

Susideda iš kognityvinė elgesio terapijos, praturtintos dėmesingo įsisąmoninimo technikomis MBCT (Mindfulness Based Cognitive Therapy). Praktikos padeda atpažinti savo mintis ir įvykių interpretacijas, jų ryšį su jausmais, o mindfulness praktikos mažina automatinį reagavimą į įvairias gyvenimo situacijas, didina sąmoningumą, stiprina gebėjimą priimti gyvenimo patirtis be kančios.

Tyrimai patvirtina, kad mindfulness grįsta kognityvinė elgesio terapija efektyvi gydant depresijos epizodus, mažinant tikimybę susirgti depresija pakartotinai, mažinant nerimą, mažinant pasikartojančius galvos skausmus, mažinant perdegimo simptomus, didinant psichologinę gerovę (įveikiant angl. bendru pavadinimu "chronic unhappiness").

Daugiau apie  Mindfulness Based Cognitive Therapy

 

PILNAPROTAUJANTIS VALGYMAS

Dėmesingumo ir įsisąmoninimo pritaikymo valgymui tikslas - grąžint žmogui kūno pojūčius (alkį, sotumą) norui valgyti. Programa buvo sukurta priepuoliniam, impulsyviam valgymui gydyti. Padeda suformuoti naujus įpročius sveikam, be įtampos santykiui su maistu, tuo būdu išvengiant somatinių bei psichologinių sutrikimų; padeda sąmoningai  suvokti organizmo poreikius (alkį, sotumą), maisto keliamus sensorinius pojūčius ir savo elgesį, atsisakant nenatūralaus automatizmo.

Padeda sąmoningai atskirti valgymo kaip maitinimosi ir kitas funkcijas: emocijų valdymo, bendravimo, socialines.

Daugiau apie mindful eating

 

TĖVYSTĖ, MOTINYSTĖ

Pilnaprotaujančios tėvystės/motinystės programos uždaviniai:
• Funkcionaliau reaguoti į tėvystės stresą, geriau pasirūpinti savimi
• Išsiugdyti daugiau empatijos ir atjautos sau ir savo vaikams, toleruoti sunkias emocijas savyje ir vaikuose
• Daugiau priimti save ir savo vaikus, įsisąmoninti tėvystės rolę, pasireiškiančią „čia ir dabar"
• Įsisąmoninti įgautą tėvystės patirtį, geriau spręsti konfliktus (tame tarpe su vaikais);
• Užmegzti tampresnį ryšį su vaiku, geriau įsisąmoninti ir tėvystės džiaugsmus, ir sunkumus
• Mokytis tvarkytis su tėvystės kančiomis (jeigu negalime to pakeisti, galime pakeisti savo požiūrį/susitaikyti)

Daugiau apie Mindful Parenting

 

KOGNITYVINĖ TERAPIJA DEPRESIJOS ATKRYČIO PREVENCIJAI

Susideda iš kognityvinė elgesio terapijos, praturtintos dėmesingo įsisąmoninimo technikomis MBCT (Mindfulness Based Cognitive Therapy)

Praktikų metu formuojami svarbiausi žmogaus galios išvengti depresijos atkryčio įgūdžiai, padedantys tvarkytis su dviem pagrindiniais kognityviniais ir elgesio mechanizmais, padedantys išsivystyti depresijos epizodui provokuojant stresui ar mažam liūdesiui: įkyriu negatyviu galvojimu (rumination )-  tam tikru savikritišku, susikoncentravusiu į save, pasikartojančiu, negatyviu ir užsitęsusiu mąstymo procesu; patirties vengimu (experientel avoidance) - pastangomis vengti diskomfortą keliančių minčių, emocijų ir kūno pojūčių.

Daugiau apie Mindfulness Based Cognitive Therapy and depression

 

MOKYMAI ORGANIZACIJOSE

Mokymai skatina vystytį požiūrį į organizaciją  ne kaip į automatinį mechanizmą, bet į sudėtingais saitais tarpusavyje susijusį gyvą organizmą.

Padeda ugdyti "minkštąsias" kompetencijas - žmogaus mąstymo ir elgesio būdus, t.y. asmenybės bruožus, nuostatas, polinkius, bendravimo stilių, lyderiavimo polinkį ir stilių ir pan.; suvienyti komandą, susaisto ją vertybiniais saitais ir smarkiai didina žmonių įsitraukimą.

Daugelis verslo žmonių, ypač jaunosios kartos atstovų, Mindfulness kultūrą atranda ieškodami naujų veikimo būdų kintančiame pasaulyje. Suprasdami, kad norint išlikti konkurencingu aplinkoje, kurioje visas mechanines funkcijas perima robotai, žmonėms reikia įvaldyti kur kas subtilesnius veikimo instrumentus nei iki šiol.

Daugiau apie Unleashing the Power of Mindfulness in Corporations   ir   Why Google, Nike, and Apple Love Mindfulness Training

 

 

 

KAIP PRADĖTI

praktikuoti dėmesingą įsisąmoninimą (angl. mindfulness)

Išklausyti įvadinį seminarą ir bandyti praktikuoti savarankiškai
  • įvadinio seminaro metu gausite koncentruotų teorinių žinių
  • išbandysite meditacijas ir pratimus praktiškai su vedančiuoju
  • gausite meditacijų garso įrašus
  • po to praktikuosite savarankiškai
  • iškilusiems klausimams ir kt. problemoms aptarti galėsite užsisakyti online konsultaciją
  • turėsite galimybę prisijungti prie medituojančių atvirose grupėse
Išklausyti įvadinį seminarą ir mokytis 8 savaičių programoje
  • įvadinio seminaro metu susipažinsite su praktika ir aptarsite savo lūkesčius su instruktoriumi
  • įvertinę savo laiko, būsenos ir kt. resursus ir apsiprendę, pasirinksite sau patogų laiką
  • grupinių užsiėmimų metu gausite visą reikalingą metodinę medžiagą
  • grupė yra uždara, užsiėmimai vyksta nuosekliai, todėl nauji nariai viduryje ciklo nepriimami
Mokytis savarankiškai, iškilusias problemas spręsti konsultacijose
  • galite savarankiškai susipažinti su šia praktika
  • teorines žinias  rasite knygose, internete, šiame ir kituose tinklapiuose
  • viešai prieinama aplikacijos ir kiti meditacijų garso įrašai
  • iškilusiems sunkumams aptarti ir pan, galėsite užsisakyti instruktoriaus konsultaciją online
  • turėsite galimybę prisijungti prie medituojančių atvirose grupėse
  • turite galimybę mokytis su instruktoriumi individualiai

MES PRAKTIKUOJAME