DAŽNAI UŽDUODAMI KLAUSIMAI

...

Ar visiems žmonėms meditacija tinka?

Nerekomenduojama žmonėms, turintiems psichozinių sutrikimų, šiuo metu išgyvenantiems sunkios depresijos epizodą arba ką tik patyrusiems sunkią krizę (artimojo netektį ar pan.).

Ar ši meditacija tinkama tikinčiam žmogui?

Taip, ši meditacija tinkama nes, nors ji ir “stovi ant budizmo pečių”, tačiau neturi jokio religinio pagrindo ir konteksto.

Dėmesingumas, sąmoningumas, dėmesingas įsisąmoninimas, sąmoningas dėmesingumas, pilnaprotavimas, o angl. mindfulness, ar čia tas pats?

Taip, tai lietuviški apibūdinimai, nors lietuvių kalbos sergėtojai nerekomenduoja vartoti žodžio „pilnaprotavimas“, tačiau daugelio šios praktikos mokytojų ir entuziastų nuomone, tai labiausiai mindfulness esmę atspindintis žodis.

Ar svarbu, kaip jaučiuosi?

Nesvarbu –  esate liūdni ar linksmi, įsitempę ar atsipalaidavę – visos būsenos tinkamos meditacijai. Svarbiausia, ar galite sąmoningai ir laisvai ilsėtis būdami tokios būklės.

Kiek laiko turėčiau medituoti?

Tiek, kiek šiuo metu galite skirti savo darbotvarkėje, tačiau skirtos bent 3-10 minučių suteiks ramybės jausmą ir geriausią galimybę suprasti tikrąją sąmoningumo esmę.  O 20 min – tiesiog puiku.

Sakoma: „mažai praktikos –  daug praktikos“.

Kaip pasiruošti?

Specialių priemonių nereikia. Viskas, ko reikia, turite su savimi.

Kaip pasirinkti vietą?

Medituoti galima visur – lauke einant, sėdint biure ar namie, gulint ar stovint, tačiau pradedantiems, jeigu galite rinktis, patartina rinktis ramią aplinką. Labiau atsipalaiduosite ir tuo atveju, jeigu aplinka bus tvarkinga.

Koks paros laikas tinkamiausias?

Nėra netinkamo laiko, tačiau sunku medituoti iškart pavalgius, nes kūnas apsunkęs ir lengva užmigti. Visas kitas laikas tinkamas.

Kas yra „teisinga“ ir „bloga“ meditacija?

Supaprastintai galima teigti, kas „teisingos“ meditacijos metu mes esame sąmoningi, budrūs ir kartu neįsitempę, o „blogos“ meditacijos metu užmiegame arba tiek nesutelkiame dėmesio, kad jis visą laiką klaidžioja. Tačiau griežti vertinimai yra mąstymo „viskas arba nieko“ išdava ir neleidžia mums įsisąmoninti ar net pastebėti didelio spektro įvykių, kurie netelpa į mūsų schemas. Tuo atveju mes ieškome ir daugiau pastebime dalykus, kurie mums patinka ir atmetame tuos, kurie nepatinka.

Svarbu laikytis pagrindinių principų: Geranoriškumo, Smalsumo, Lengvumo.

Bandžiau, tačiau medituojant ima miegas. Ar tai tai reiškia, kad meditacija man netinka?

Tai gali būti nuovargio pasekmė, tačiau miegas gali imti ir dėl nuobodulio arba gali pradėti formuotis sąlyginė reakcija t.y. vos atsisėdu medituoti, automatiškai ima miegas.

Medituojant ima miegas. Kaip elgtis?

Vengti gulimos padėties. Nesiremti į kėdės atlošą sėdint, išmėginti stovimą padėtį, pamėginti medituoti kitu metu.

Ar medituodamas neprarasiu realybės pojūčio ir ar tai nepavojinga?

Ne, tai nepavojinga, tačiau neturėtumėte pradėti medituoti, jei turite psichozinių sutrikimų: patiriate arba anksčiau esate patyrę kliedesių ar haliucinacijų.

Šių praktikų tikslas – tikras savęs pažinimas, gebėjimas matyti save be iliuzijų, vertinimo ir pasipriešinimo. Tai ne bėgimas nuo realybės, bet atvirkščiai – sugrįžimas, atsigręžimas į ją.

Įsigijau  ne tik meditacijas, bet pilną streso valdymo programą, ar galiu pradžioje tik medituoti ir tikėtis pokyčių savijautai? Neturiu laiko šiuo metu gilintis į platesnį turinį, bet ketinu tai padaryti vėliau. 

Taip, Jūs galite praktikuoti tik meditacijas. Bazines, tokias kaip  kvėpavimo, kūno skenavimo, vaikščiojimo meditaciją atlikite pakaitomis kiekvieną dieną; dėkingumo praktiką - patogu atlikti kiekvienos dienos vakarą ar rytą, o dienos bėgyje naudokite trumpąsias (prie kiekvienos meditacijos nurodyta trukmė min). Kas savaitę prijunkite vis naują meditaciją iš sąrašo pagal poreikį ir norą. Maždaug po 6-ių savaičių meditavimo klausantis įrašo (taip vadinamos meditacijos su gidu), galite pabandyti medituoti ir be jo.

Kaip elgtis, jei nepavyksta atlikti mokėjimą arba nėra tokios galimybės?

Teikiame pirmenybę atsiskaitymui internetu svetainėje įdiegtų priemonių pagalba arba vykdant įprastinį bankinį mokėjimą. Nepavykus/neturint galimybės apmokėti internetu, reikėtų susisiekti su svetainės administratoriumi ir individualiai spręsti klausimą dėl alternatyvių atsiskaitymo būdų bei medžiagos pateikimo kanalų.